Lukk

Velg test og logg inn

Får du ikke logget inn? Klikk her

Service F

Kundeopplevelsen er avgjørende – slik får du et forsprang

I hardt konkurranseutsatte bransjer er kundens opplevelse avgjørende for både det økonomiske resultatet og kundelojaliteten. Servicenivået kan best økes ved å ansette medarbeidere som er naturlig serviceinnstilte.

Forskning viser at de fleste av oss kan opprettholde et rimelig servicenivå over kortere tid eller under gode forhold. Men over tid har de med et naturlig anlegg for serviceatferd mye lettere for å møte hver kunde på best mulig måte hver eneste dag. Denne iboende serviceinnstillingen kan måles, og Assessio kan bistå deg med å øke lønnsomheten i din bedrift ved bruk av screeningverktøyet Service First.

Service First er en nettbasert holdningstest som er utviklet spesielt for yrker med kundekontakt. Testen gir deg rask og pålitelig informasjon om hvor serviceinnstilt en person er ved å måle deres evne til å gjennomføre personlige, høflige, hjelpsomme og aktive kunderelasjoner.

Servicerekruttering er blitt benyttet av flere av Nordens ledende bedrifter innen service, retail og HoReCa. Resultatene viser at rekrutteringsprosessene blir mer tids- og kostnadseffektive. Sammenlignet med tradisjonelle ansettelsesintervjuer oppnår man også et mer treffsikkert resultat. Gevinstene av en godt gjennomført rekruttering er klart økonomisk målbare, også i bransjer hvor marginene er små.

De mest serviceinnstilte kandidatene identifiseres på en enkel og kostnadseffektiv måte – uansett om du har to eller to tusen søkere. Metoden er en tryggere og smartere måte å finne rett personell på, de som med et glimt i øyet setter kundens behov i fokus.

  • Screeningtest som måler serviceinnstilling
  • Tar ca. 15 minutter
  • Nettbasert
  • 12 språk
  • Utmerket for yrker med kundekontakt
  • Velegnet til screening av store søkermasser
  • Integrert i Assessios kompetansemodell Ascend

 

Cookies / informasjonskapsler